Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Even the best fall down sometimes, even the wrong words seem to right. And out of the darkness that fills the night, somehow you and I collide

Av Ida - 23 september 2013 22:15

Asså.. det är en sak med osötat kaffe. I can take that. Svart kaffe är helt okej. Men osötat te? Dricker vanligtvis inte te, men tänkte att jag skulle börja med att dricka grönt te nu när jag lever mitt mer hälsosammare liv. Wow. Det är inte gott. Men jag dricker det ivf.. 


Tänkte också förklara lite vad jag menar när jag säger att jag får min stressklump. Stressklump är något jag själv döpte den till innan jag visste vad det var. Jag har varit två gånger till läkaren med det. Den första läkaren diagnoserade det som kronisk förkylning utan att ens ha undersökt mig och skickade hem mig med näsdroppar. Den andra läkaren sa att det var allergi och tog allergiprover på mig, hittade ingenting, men sa att det fortfarande var allergi. Naturligtvis hjälpte alltså INTE allergitabletterna jag fick. 

Det var inte fören jag började söka själv på internet som jag hittade min sjukdom. Den heter Globus hystericus. Även kallad "instängd gråt". Det är helt enkelt en sjukdom orsakad av stress eller/och instängda känslor. Jag har inte haft det alls på flera år fören nu när F försvann ur mitt liv igen. Symtomen är en stor klump i halsen. Vi alla har väl fått den där klumpen i halsen när man är påväg och gråta. Så blir det fast tio gånger värre eftersom det inte försvinner även om man gråter och kan hålla i sig i timmar. Det blir en spänning i halsen. Som gör sinnessjukt ont och blir väldigt svårt att andas ibland. Speciellt på natten när man ska ligga ner och den sitter där i halsen och ligger man på fel sätt då så kan det vara väldigt tungt att andas.

Jag har inte sökt hjälp för den. För ärligt talat så litar jag inte på läkarna alls. Det känns som om det kommer göra som med allt annat jag sökt hjälp för - konstant skylla på min vikt. Att jag sedan gått ner 15 kilo och fortfarande mår dåligt tar de noll hänsyn till. Jag fungerar hyfsat bra när jag tar rinexin, men då kan jag inte sova istället. Och sedan har det även fungerat med muskelavslappnande men det känns inte som ett bra alternativ. Man ska ju ju hitta problemet och lösa det, inte knappra piller liksom.

Men jag vet inte.. det känns bara som om det börjar bli så mkt i mitt liv just nu. Mkt som jag inte riktigt orkar med att bära upp själv längre. Jag har haft så mkt motgångar i mitt liv. Saker som tryckt ner mig och som fortsätter. Men jag går ständigt och tänker "snart blir det bättre" och "snart blir det min tur". Men det liksom händer aldrig. Och jag vet ärligt inte hur länge till jag orkar hålla huvudet högt. Jag känner ju hur jag rasar inombords. Det börjar kännas som om jag varit stark för länge. Och jag är ju inte den som visar känslor utanpå. Jag håller mig väldigt iskall och tycker inte om att visa speciellt mkt. MEN det var en helt ny sida jag upptäckte av mig själv när jag fick känslor för F. Helt plötsligt började jag visa för mkt känslor istället. Men bara för honom. Det kändes naturligt och jag ville att han skulle veta vilken underbar person han är. Jag har nog aldrig varit så varm och kärleksfull med någon annan förut. Kanske det är därför det tar så hårt på mig nu.. att jag har alla dessa känslor kvar och det känns inte som om han förstår att det jag sa och kände faktiskt var helt ärligt. Jag bara önskar att jag fick en timme av hans tid då vi kunde diskutera vuxet och öppet. Låta mig förklara, svara på frågor, kanske få lite skäll. Ränsa luften. 


He is the worlds greatest person. And I dont even think he knows that.


En random bild som jag tagit med min iPhone. Fotografering är en väldigt stor del av mig. Jag tycker om det och det visar känslor. Det här fotot älskar jag så mkt, för det påminner mig om en tid då jag var väldigt glad. Jag såg liksom ljuset och tänkte att det var så vackert. Och mkt av den glada tiden berodde på F. Så bilden påminner mig skarpt om honom.


     


// Ida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 3 januari 2014 22:45

Känner mig lite allmänt less på den här bloggen eftersom jag vill inrikta mig lite mindre på att skriva om F nu. Inte för att jag känner mindre. Eller mår bättre, för det gör jag verkligen inte.. utan för att jag inte har något mer att tillägga. Har ...

Av Ida - 17 december 2013 08:44

Bilder från förra helgen som jag tog av hästarna och gården :) // Ida ...

Av Ida - 17 december 2013 08:40

Sååå trött. Upp kl fem för att kunna vara i stockholm och jobba vid sju. Ska bara flytta på en fläkt och peka vad de andra ska installera och vart. Sedan drar vi vidare till Borlänge. Och hoppas som fan att vi slipper sova där inatt och att jobbet gå...

Av Ida - 15 december 2013 15:57

Storkok denna söndag med. Kyckling a la jakob med fullkornspasta. Gjord på lättprodukter. Överdrivet gott? Ne. Men helt ok. Även köpt fisk som jag ska variera med i veckan. Känner mig matt i kroppen och beror väl främst på fullkorn som är det enda ja...

Av Ida - 14 december 2013 20:04

Officiell invägning på fredag morgonen. -0,5 kilo från min tidigare lägsta registrerade vikt. Har ju som sagt inte vägt mig så mkt senaste tiden. Morsan sa dock att hon tyckte det lät konstigt, för hon tyckte det såg ut som om jag hade gått ner mer. ...

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards