Direktlänk till inlägg 1 december 2013

They say Ill be OK, but Im not ever gonna get over you. So how dare you, coz I miss you.

Av Ida - 1 december 2013 00:04

Bio med syrran var helt OK. Spenderade 2,5 timme i en biosalong i tankarna på något helt annat. F, så klart. Var ju därför jag skulle ut och hitta på något, för att INTE göra det. Haft grymt mkt huvudvärk på senaste tiden, stora funderingar på om det kan vara stress. Kommit på mig själv flera gånger om dagen att bita ihop käkarna, vilket jag gör vid stress. Även vaknat på natten av att jag gör det. Antagligen det som resulterar i huvudvärken. Den sitter liksom i käken och sprider sig till nacken, huvudet och ena axeln. Jag orkar inte längre.. jag känner mig så jäkla tapper som över huvud taget klarar av att gå upp på morgonen just nu. Och den energin det tar mig att ta mig genom en dag.. jag orkar inte. Alla säger åt mig att jag måste göra något åt det här, att jag håller på att bränna ut mig totalt. Men anledningen att jag mår så dåligt har ju med F att göra. Jag sover inte, stressar för mkt, jobbar för mkt (för att komma undan tankarna på honom). Han är det första jag tänker på när jag vaknar, sista jag tänker på när jag somnar. Han är med mig konstant. Och det som gör att jag mår som jag gör har till 100% att göra med att jag är orolig för honom och att jag är tyngd av dåligt samvete. Och hur ska jag kunna gå vidare från det utan att ta kontakt med honom? Ibland tror jag att allt jag behöver från honom är bara några ord, "jag mår bra, det är okej, du kan släppa mig". Samtidigt vet jag att jag vill inte släppa honom, jag vill inte gå min väg från honom. Han är familj för mig. En av de få människorna jag släppt nära inpå livet och jag kan inte bara släppa något sådant. Im not that kinda girl. För mig håller vänskap för livet, för mig är vänner på den nivån familj. Och familj ger man aldrig upp om, även om familjen ger upp själva. 


Jag önskar verkligen att jag var värd att kämpa för. Åtminstone för någon, någon gång. Men som vanligt är jag förevigt osynlig..


   


// Ida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 3 januari 2014 22:45

Känner mig lite allmänt less på den här bloggen eftersom jag vill inrikta mig lite mindre på att skriva om F nu. Inte för att jag känner mindre. Eller mår bättre, för det gör jag verkligen inte.. utan för att jag inte har något mer att tillägga. Har ...

Av Ida - 17 december 2013 08:44

Bilder från förra helgen som jag tog av hästarna och gården :) // Ida ...

Av Ida - 17 december 2013 08:40

Sååå trött. Upp kl fem för att kunna vara i stockholm och jobba vid sju. Ska bara flytta på en fläkt och peka vad de andra ska installera och vart. Sedan drar vi vidare till Borlänge. Och hoppas som fan att vi slipper sova där inatt och att jobbet gå...

Av Ida - 15 december 2013 15:57

Storkok denna söndag med. Kyckling a la jakob med fullkornspasta. Gjord på lättprodukter. Överdrivet gott? Ne. Men helt ok. Även köpt fisk som jag ska variera med i veckan. Känner mig matt i kroppen och beror väl främst på fullkorn som är det enda ja...

Av Ida - 14 december 2013 20:04

Officiell invägning på fredag morgonen. -0,5 kilo från min tidigare lägsta registrerade vikt. Har ju som sagt inte vägt mig så mkt senaste tiden. Morsan sa dock att hon tyckte det lät konstigt, för hon tyckte det såg ut som om jag hade gått ner mer. ...

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards