Alla inlägg den 1 september 2013

Av Ida - 1 september 2013 13:46

Kriget i syrien gör mig lite orolig faktiskt.. har inte direkt någon bestämd åsikt om omvärlden ska dit och hjälpa till men jag vet att om Sverige skickar dit soldater kommer min kusse få åka dit. Och det oroar mig. Han har varit en sväng till afghanistan, och var visserligen med under skottlossning och så, men Syrien är ju liksom en helt annan nivå. 


Nu ska jag ut i stallet och mocka.. fryser fortfarande efter att jag släppte ut hästarna imorse så får väl klä på mig extra mycket.. uscha. 


// Ida

Av Ida - 1 september 2013 13:10

Jag har faktiskt inte givit upp alla mina dåliga vanor sedan jag började med viktnedgången. Mycket får man ju ge upp, men vissa saker har helt enkelt inte gått. Som kaffe. Får grym huvudvärk och blir konstig när jag inte fått mitt kaffe. De mornarna jag inte hinner dricka, för jag har försovit mig, dricker jag så fort jag kommer hem för att få bort huvudvärken. Ibland köper jag på mack, men inte lika gott. Däremot dricker jag det i princip helt svart. Så fått välja bort socker, som jag hade i förut. Och numera kan jag knappt ens dricka med socker i på helgen. Det blir liksom för sött. 


Även bytt bort läskdrickandet nu. Drack ju alltid cola light eller zero förut. Men nu dricker jag vatten. Köpt vatten i ju för sig. Med kolsyra och päronsmak. Kan ju inte dricka vattnet i kranen för vi har egen brunn och vårat vatten har typ alldeles för mkt järn i sig eller nåt så är sjukt äckligt. Men att köpa vatten på flaska kostar ju inte mer än att köpa läsk på flaska så det kommer jag fortsätta med. 


Imorgon blir det kaloriräknarappen igen. 600-700 kalorier + ev några aktivitetskalorier. Sedan ska jag åka och köpa nya gå-skor då både mina gymskor och vanliga promenadskor har gått sönder. Great. Nya gåskor kostar liksom 1300 kr typ och gymskorna runt 700kr. Men men.. det får la bli så. Sedan ska vi försöka skaffa gymkort också. På womans wellness. Har ju varit medlem förut, men tror inte jag var riktigt redo då. Var ju mkt större och hade jättedåligt självförtroende och kände mig uttittad och så när jag var där. Men denna gång ska jag välja bort PT. Förra gången kändes det lite som skolidrotten i grundskolan. Blev en tid att passa och en PT som tjatade och nee.. inte min grej. Än ivf. Ska träna själv först nu och sedan får vi se hur det blir längre fram. Det negativa med det gymmet är att de har tryckstyrda styrketräningsmaskiner. Vilket i princip betyder att man inte riktigt kan tävla mot sig själv när det gäller att lyfta lite tyngre liksom. Man har ju ingen aning om hur tungt man lyfter. Men när jag känner mig redo kanske jag kan byta gym.. för jag vill liksom veta hur stark jag är och hur mycket starkare jag blir liksom. Peppa mig själv lite. 


// Ida





Av Ida - 1 september 2013 11:48

And ohhh.. Idag är det en månad sedan F bröt kontakten med mig. Konstigt hur snabbt det gått egentligen. Men varit den värsta månaden i hela mitt liv. Kan fortfarande knappt förstå att jag förlorat min bästa vän.. det är fortfarande en omöjlig tanke. 


Börjat klura på en tatuering för att hedra honom lite.. han har fått mig att växa så pass mkt och bokstavligt talat ändrat hela mitt liv. Han är någon som bör hedras. 


// Ida

Av Ida - 1 september 2013 11:41

Gårdagen låg jag mest i sängen med världens vidrigaste huvudvärk. Nu äntligen börjar ögonen vänja sig vid de nya glasögonen så idag blir det mer att göra. Fyra av hästarna stod inne i stallet inatt för första gången på flera veckor så ska mockas. Och morsan är iväg över helgen och syrran får inte mocka pga att hon varit hos kiropraktorn så blir jag som får stå för mockningen idag. Inte mig emot. Sedan ska jag ge mig ut på promenad idag!! Lång. Torsdag blev bara en kort promenad pga regn och sedan inte gått varken fredag eller lördag. Fy på mig. Har känts också. Hade spring i benen båda fredag och lördag kväll. Inte haft det sedan jag  var liten. 


Igår var vi dessutom iväg på inkörningskurs med "O". Egentligen pappa och mamma som ska stå för det men eftersom mamma var tvungen att åka iväg så fick jag följa med. Rätt skoj att det går så bra för min grabb. Han fick jättemkt beröm för sitt psyke och han reagerade ingenting på att släpa hjul och stockar och kedjor. Så nästa vecka kanske de skulle sätta fast en vagn. Lite konstigt. Än en gång slår det mig att han börjar bli så stor.. 

Blev tillsagd av de andra på kursen ivf att jag inte får kalla honom för bebisen när han är på träning.. haha. De andra hästarna mobbar honom. Fast han är ju min lilla bebis.. eller min stora bebis rättare sagt. 


// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards