Alla inlägg den 26 september 2013

Av Ida - 26 september 2013 22:59

Skitdagar. Varit så jävla less på allt i några dagar nu. Eller ja, alltså mer än "vanligt". Känns bara så nedrans tungt igen. Vill inte jobba, vill inte vara ledig, vill inte bara i stallet. Så totalt omotiverad och tömd på energi. Vill bara ha ett break från livet känns det som. Från tankar och känslor och allt. 


Står stilla i vikt fortfarande. Och jag fattar inte.. äter inte speciellt mkt och motionerar dagligen. Ändå står jag still. Men det släpper väl så småning om. Annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Är helt utan socker nu. Och så som vanligt. Tallricksmetoden och små portioner ofta. 

Varit ute och gått med morsan och hästen "E" idag. 1 timme och 16 minuters promenad. Jag märker ju mer och mer vilken förbättring min kondis gör. Blir inte alls lika andfådd när jag springer i trappor på jobbet eller är ute och går snabbt/springer. Nu gäller det bara att hålla i det också..


Nu lutar det igen åt att vi ska starta eget farsan, jag och syrran. Vi har hittat ett sätt att fixa startkapitalet och även redan fått in en del jobb. Uppsägning på måndag, troligtvis. Det är ju det jag velat hela tiden, starta eget. Visst är jag orolig för vad som kan hända om det inte går bra, men samtidigt litar jag på min pappa som redan bedrivit flera stycken företag utan att ha konkat så aaa.. vi får se. 


// Ida

Av Ida - 26 september 2013 19:30

Efter två jobbiga dagar så sätter jag mig ner med god och nyttig middag. Varmrökt lax, för att jag precis fått lön och ville unna mig något lyxit. Plus att jag varken kan eller vill laga mat. Med potatis och tomat och paprika och grönt te med liiite honung i. Sjukt ont i halsen så tänkte att de skulle vara bra. Och vatten så klart..

// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards