Alla inlägg den 18 september 2013

Av Ida - 18 september 2013 22:20

Varit ännu en skitdag. De verkar höga sig numera.. jag tar verkligen en dag i taget just nu. Och imorse gick det helt enkelt inte. Vilket lämpade sig eftersom vi inte har så jättemkt jobb just nu. Sover ju sååå illa och mår så crap i både kropp och själ så aa.. fick bli en latisdag. Typ knappt ätit och bara legat i sängen och glott på teve hela dagen. Jag är bara så trött och less på att vara trött och less. Det är bara så mkt just nu med allt. Känns inte som om det går bra någonstans och jag känner mig hyperstressad och deppig. Önskar som vanligt att jag hade någon att prata med. Eller snarare.. hade F att prata med. Han kan verkligen inte ha en aning om vilken betydelse han haft för mitt liv tidigare. 

Känns dock som om jag växer mer och mer för varje dag. Jag inser lite att även om saker och ting är jobbigt just nu så kommer jag så småning om ta mig igenom det. Jag är starkare än vad jag trodde. 


Alla pållarna står inne just nu, pga det dåliga vädret. Vilket betyder 6 boxar som ska mockas och fixas till. Varav en fölbox. Så framåt kvällen så ställde jag mig och mockade och fixade allt till de 7 odjuren :) Det är obeskrivligt vad dessa 6 hästar betyder för mig (den 7e är syrrans halvblod och hon är djävulen själv). 

Bokat kastrering av två av hingstarna idag. Om en månad är jag två hingstar fattigare och två valacker rikare!! Jag ser fram emot det faktiskt.. insåg snabbt att jag har "W" kvar som hingst dock men han lär ju inte börja hingsta sig fören om typ ett halvår eller så. Kostade bara 1500kr per kastrering hos veterinären vi bestämt oss för att ta ut! Hon gör det stående i ju för sig, kostar ju mer att kasta dem. Men sjukt lättad att det inte kostade mer. Kan ju göra det om det blir komplikationer men får hålla tummarna att det inte blir det. 

Sedan bokat tid för 4 tandkoller med samma veterinär. Är mitt gamla avelssto som ska kollas, hon är ju 22 år nu så vill hålla koll på hennes tänder ordentligt. Min fina gamla tjej. Haft henne halva hennes liv nu. Och halva mitt liv typ. Sedan har vi återkoll på det andra avelsstoet som hade massa frakturer och shit sist hon kollades. Sedan kolla min "O" som ju är unghäst och vill hålla koll på hans tänder nu under växtperioden och när vi börjat rida honom och så ordentligt. Och sist kolla 1-åringen som tuggar konstigt och är mager trots att han gått på bete hela sommaren. Man har nästan kunnat se revbenen på honom hela sommaren trots GROVT bete. Är väl fullblodet i honom.. får fodra upp honom rejält i vinter. 


Sedan var jag ut på en ridtur med min "O" samt mamma på hennes och syrrans halvblod "E". Gick super!! Första gången jag skrittar ut på honom någonsin. Han var jättelugn trots får och grannarna som var full igång med mjölkning (låter lite från deras lagård då). Han gick lugnt och tugga på bettet i form och svarade helt ok på hjälperna. Ser fram emot att få träna honom ordentligt. 


Första bilden är på åringen och andra på "S". Båda hingstarna som ska kastreras :) Båda egna uppfödningar som är till salu. Åringen för 30 000kr och "S" ska säljas som inriden om några månader för runt 60-70 000kr. 

   


// Ida


Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards