Alla inlägg den 5 september 2013

Av Ida - 5 september 2013 21:45

Arg. De åkföretaget som är här och hämtar timmer har idag demolerat en hage genom att backa in i en stolpe och förstört handtagen. Hagen våra hingstar går i. Och sedan har de bara "satt i" stolpen lite halvhjärtat och åkt därifrån. Var bara en tillfällighet att vi såg det eftersom vi var klara hos grabbarna för dagen. De har dessutom backat rätt över mitt hästtäcke och alla grimmor och grimskaft som låg där. Och de var bara några dm från vårat elaggregat. Så det är vad jag gjort i en timme nu. Fixat staket och bytt hage på hingstarna. Våga ha kvar dem där liksom..

Missförstå mig inte. Alla kan göra misstag. ALLA. Men det är hur man löser det efteråt som betyder. De hade ju inte sagt ett ord om att den där stolpen gått av och handtagen var sönder och tråden låg i backen. Vi har ju hingstar där!! Om de kommit ut så skulle de kanske ha sprungit och tjuvbetäckt ston, inte bara våra utan även grannens, bråkat med varandra eller varit aggresiva mot vårat föl. Och handtagen och täcken och grimmor och sånt är inte så mkt pengar, men det hade inte kostat dem ett öre att flytta på det heller. Bara glad att de missade elaggrigatet som kostade 5 000 kr. 

Men så less på dem nu.. så himla oproffsiga!

Imorgon, om de är här, ska jag gå dit och prata med dem samt ta regnummer och företag så jag kan ringa och tala om för chefen vad jag tycker om hur de skött saker och ting. Sååå arg. 


// Ida

Av Ida - 5 september 2013 20:45

Dagens kalorier har gått nedrans bra, fast på fel sätt lite. Börjat inse nu att jag måste ha överskattat mitt dagliga kaloriintag GRYMT mkt. Börjat räkna på appen nu igen och när jag går mina långa promenader så ligger jag på minus. Vilket betyder att jag tror att jag gått på minus eller strax över typ varje dag. Så jag förstår min hunger och att kroppen mått dåligt. 

Idag började jag dagen med 300 gram lättyoghurt. Till lunch blev det 450 gram lättyoghurt med en banan i. Efter det gav jag mig av och gick med hästen "O". Hade inte direkt någon bestämt runda jag skulle gå men slutade med att vi var borta i 1 timme och 50 minuter. Varav några minuters springintervaller. Både "O" och jag behöver ju träna upp kondisen för att kunna springa längre. Det blev tillsammans 9,9 kilometer och 764 kalorier! In och jobbade lite framför datorn med ritningar och protokoll och sånt skoj. Sedan middag. En laxfilé med ris och massa grönsaker :) Mumma. Sedan ut och hjälpa mamma med att fixa med staketet i stonas hage. Nu blir det lite how I meet your mother och 216 gram lättyoghurt. Vilket får mig att sluta på 463 kalorier idag. Fortfarande för lite egentligen men mår mkt bättre idag! Kanske var sovmorgonen, kanske var att jag ätit mer, kanske är attityden. Jag vet inte. Men känns lite lättare allting idag. Men trött. Väldigt trött i fötterna. 


// Ida

Av Ida - 5 september 2013 11:35

Gårdagen var en mindre bra dag. Vaknade med feber. Två alvedon och sedan åkte jag till jobbet ivf. Känns inte som om det är en så bra tidpunkt att vara ledig på just nu. Hade sedan feber från och till hela dagen. Dessutom, som vanligt, har jag sovit riktigt dåligt. Så som väntat höll jag inte kalorierna igår. Att vara sjuk, jobba och hungrig är inte min grej. Men har börjat tänka om när det kommer till veckoupplägget mkt. Jag behöver ändra på någonting för jag känner att min kropp börjar lägga av. Har hållit på med den här metoden i flera månader nu och min kropp mår inte längre bra av det. Jag har mindre energi än innan och har hänt massa konstiga saker senaste tiden som gör att jag ifrågasätter om det verkligen är nyttigt för mig att fortsätta såhär extremt. Senaste 3-4 dagarna har jag bl a fått nässelutslag på benen och armarna. Sedan har jag fått en infektion i mitt hål i örat (och jag har inte haft hål där sedan jag var typ 10 år gammal). Plus att jag känner att hela jag är i obalans och som sagt, sådan enorm trötthet som håller på att knäcka mig. 

Så tänkte såhär. Tänkte försöka mig på att äta 600-700 kalorier sön+mån. Sedan äta runt 1300-1400 kalorier tis. Sedan äta 600-700 kalorier ons+tors. Fredag blir fridag. Och så 1300-1400 kalorier lördag. Då blir det liksom inte fyra kalorisnåla dagar i rad ivf. Och sedan MÅSTE jag räkna in aktivitetskalorierna till stor del. 


Åt middag hos syrran igår. Hamburgare med fullkornsbröd. Och efter några timmar där så gick jag hem. Eller ja, sprang intervaller. Men note to self - spring inte när du precis ätit!! Sådan jäkla håll. Sprang ivf intervaller på 1 minut åt gången. Sista gången fick jag sådan nedrans håll, så tryckte bara på hållet så jag kunde springa minuten ut.. det skulle jag inte gjort. När jag släppte sedan så gjorde de så jävla ont att jag var tvungen att stanna upp helt. Men annars gick det bra :) Hade på mig nya pumaskorna hela dagen på jobbet + när jag var ute och gick/sprang. Inte ens antydan till skavsår. Sedan när jag kom hem efter att ha sprungit så följde jag med morsan ut på en promenad 40 min till. Så var totalt ute på en 80 min lång promenad igår. Man kan lungt säga att jag var trött när kvällen kom.. har ju som sagt sovit dåligt och hade feber igår också så blev väl lite mkt. 

Men som sagt, har sådan press på mig känner jag. Är jag inte ute och går en dag så känner jag mig så jävla lat. Och äter jag över 600 kalorier på en dag så känner jag mig så jävla fet. Det gäller, tyvärr, även fredag numera. Pressen tillsammans med att jag inte sover.. det håller på att knäcka mig. Känns på allvar som om jag håller på att gå in i väggen. Jag orkar inte hålla ett leende på läpparna längre. Orkar inte försöka. Orkar inte stå ut. Jag vill bara lägga mig raklång ner och gråta. 

Idag har jag fått en ledig dag dock. Vi hade inte jättemkt jobb och jag kände verkligen att jag behövde det. Så till och med haft sovmorgon och allt!! Även fast jag inte sov inatt sådär jättebra så var det skönt att ligga och dra på morgonen. 


Sedan hittat en ny lättyoghurt som jag dyrkar. Varit så less på jordgubbsyoghurten. Och den andra som jag tycker om är det för lite kalorier i för att jag ska kunna äta till frukost etc. Är ju 0,1%-ig. Men nu som sagt har jag hittat en ny. Skånemejeriets lättyoghurt med smak av "skogens bär". Skönt med variation :)


// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards