Alla inlägg den 6 september 2013

Av Ida - 6 september 2013 23:27

This might be the whiskey talkin.. but I miss him so much tonight. Känns som om jag mår bättre ett tag och sedan är det en kväll som tynger mig och jag saknar honom så mkt att det gör ont. I miss talkin to my friend. 


Det gör bara så ont.. det känns som om varje gång jag är påväg att bli lycklig så är det som om någon drar ner mig. "Se upp världen, nu håller Ida på att bli lycklig, dags att ta ner henne på jorden". Jag har aldrig haft någon som honom.. och det kommer jag aldrig mer få. Inte på det sättet. Och jag hoppas att han vet att om han skulle behöva mig, på något sätt, vilket som helst, så skulle jag vara där för honom. Min vänskap finns alltid. Alltid. Alltid. 


Im broken. Im.. broken. Och inte bara pga det här med F. Jag var krossad redan innan. Långt innan. Allt går låååångt bak. Till grundskolan. Jag har haft år av förnedring, osynlighet, mobbing. Det betyder bland annat att när jag älskar någon älskar jag väldigt mkt. En kärlek som inte försvinner så lätt. För det är väldigt få människor jag släpper nära inpå mitt liv. Och därför får jag svårt att släppa taget. Och jag älskar honom med varje muskel, varje nerv - som en vän. Han är den enda vännen jag någonsin haft som varit 100% min vän. Tills nu. Och jag förstår det. Jag förstår att han är ledsen, sårad och upprörd.. MEN jag trodde verkligen inte att han skulle kapa kontakten med mig helt. Jag trodde han skulle bli arg.. men ändå vara en förstående vän. Delvis ivf. I need him. Jag behöver honom att prata med. Hjälpa mig genom det här. Jag behöver min vän. Jag behöver få en kram och någon som säger att det kommer bli okej. Någon som kan hjälpa mig ifrån den här helvetiska hålan som drar ner mig så jäkla mkt. Varenda jäkla litet gruskorn i hela jävla byn är en daglig påminnelse om allt skit jag gått igenom här. Jag behöver någon som förstår att jag är broken. Och det jag gjorde var för att jag är en jäkligt broken människa. PGA min barndom. Jag letar inte efter förlåtelse.. men lite förståelse kanske. Och att den vännen som hjälpte honom genom ganska tunga perioder nu behöver en dunk i ryggen och en hjälpande hand själv..


Im just so tierd of bein lonely. So sick of feelin like the wierd girl. Den osynliga. Den som inte finns.. 


// Ida

Av Ida - 6 september 2013 17:49

- 1 hekto denna vecka.. great. Fattar inte vad som är fel. Sköter mig fuckin skitbra och ingenting händer. Blir så jäkla less. Funderar på om kroppen har ställt in sig på svält tidigare och nu när jag lagt på kalorier så går det direkt till där den behövs. Eller nåt.. jag vet inte. Men får fortsätta hålla det positivt, även om det är svårt. I need this. Like really freakin bad. Gå ner i vikt är liksom en grej jag bara måste se till att det blir av. Det bara är så. För den här veckan känner jag att jag har börjat äta lite mer kalorier. Fortfarande inte onyttigt, men mer. Men ska börja dela upp det mer också. Ska inte ha mer än två extremt kalorisnåla dagar i rad. 


Var ute på promenad med syrran direkt på morgonen. Vi GICK ner till affären för att köpa fredagens snacks. Bakvägen, som är den snabbaste vägen till affären men som är en gång och cykelväg, var (enligt runkeeper) 1,5 mil fram och tillbaka. Och påvägen hem så hade vi världens tyngsta ryggsäck med varor i. 1,5 mil på 2,5 timme ungefär. Gick inte på asmkt utan hade bara trevligt. Pratade och skrattade och planerade. Det var ivf 1 050 kalorier i aktivitet. Det betyder att jag GÅTT 2,5 mil på 2 dagar. Det är stort för mig. 

Fortsatt haft en riktigt bra dag med syrran. Var länge sedan jag hade det. Bara fått skratta och ha kul liksom. Inte tänka så mkt på vad jag stoppar i mig och aa.. skoj. 

Vi satsar stenhårt på att åka till USA nästa år.. vara där i typ en månad. Börja i LA en vecka, för syrran vill träffa sin barndomskompis som pluggar där. Sedan 3 veckor i Nashville, med några dagsutflykter till typ Memphis och alabama. Kanske funderar på att ta ett par dagar och åka till östkusten med. Typ myrtle beach. Ska åka dit med typ helt tom resväska och bara handla kläder, boots, skivor, kepsar.. så förstå varför jag vill ha hunnit gå ner i vikt till dess. 

Sedan skulle man ju väldigt gärna vela se mer av USA också, men man får åka dit fler gånger. Skulle väldigt gärna vela åka till flera ställen i florida, typ daytona, Fort L, tampa, miami, KW. Sedan skulle jag vela åka roadtrip mellan LA och NY. Men då lär man liksom ha tid på sig, för man vill ju inte stressa sig genom en roadtrip. Vill ju stanna på massa ställen.. som Grand Canyon, Vegas, Texas, Nashville, virginia etc. Sedan vill jag se San fran och chicago. Såå aaa.. får nog bli fler resor. 


// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards