Alla inlägg den 17 september 2013

Av Ida - 17 september 2013 19:21

Slitsam dag på jobbet. Satte på runkeeper i 1 timme och 10 minuter bara för att kolla hur många kalorier etc jag gjorde av med på jobbet. Efter 1h och 10min (eller ja, 1h 9min och 55 sek) hade jag gått 6,38 kilometer och gjort av med dryga 450 kalorier. Jag hade högre snitthastighet än när jag är ute och går och då springer jag upp och ner för trappor och stegar på jobbet!! Så, ja.. jag kan förstå varför kroppen säger ifrån när jag bara äter lättyoghurt till lunch. 

Hade dessutom sådan JÄKLA träningsvärk från igår idag. Det är inte sträckan jag får träningsvärk av utan det är när jag gått mkt på elljusspåret eftersom det är sjukt branta upp och nerförsbackar och jag försöker ju hålla ett jämnt tempo, även i backarna. 


Ivf så säger kroppen åt mig att gå och lägga mig nu. Haha.. dessutom regnar det nå så fruktansvärt så blir väl vilodag idag. 


Annars har dagen gått bra. Fått nytt jobb, både jag och pappa och syrran. Men inte riktigt sagt upp oss än så lär väl dröja någon månad eller så till innan vi byter. Sedan höll syrran och jag på att frontalkrocka på grusvägen hemma med en lastbil som kör spån. Riktigt nära. Han kom väldigt snabbt i en snäv kurva utan sikt och vi har ju våran stora nissan navara. Syrran slängde sig på bromsen och ut i diket for vi. Han saktade knappt ens ner. Som tur var var det enkelt att komma upp igen. 4-hjulsdrivet is tha shit. 

Annars blir jag så jäkla irriterad på trafiken i Uppsala. Man bygger bara smalare och smalare gator så man får jämt stå och vänta på alla äckliga bussar. Och så 14 miljoner cyklister som kör lite som de vill och utan regler. Och alla bilister som inte kan gasa. Ibland undrar jag om det inte vore bättre om de som kör bil fick sitta på cyklarna och de som cyklar får sitta i bilarna istället.. Nee.. usch för uppsala-trafik. 


Alla hästarna inne inatt pga det dåliga vädret. Men så fort det blir bättre väder åker de ut igen. Vill ha dem ute så mkt som möjligt. Sliter så mkt på kroppen. Börjat tänka om när de kommer till att sälja "S". Min 3-åriga hingst. Får ivf inte vad jag vill ha för honom som marknaden är idag så kanske lika bra att låna ut honom som tävlingsponny och sedan sälja honom när han är värd mer? Sedan sa pappa att han tyckte jag skulle gå upp ännu mer i pris på honom, för om man kommer upp i pris så hamnar man på en helt annan målgrupp som lite mer är beredda att betala för kvalité och vet att kvalité kostar liksom. Så ska tänka lite mer på det tror jag.. folk skulle säkerligen skratta åt mig om jag lägger ut honom för 100 000-120 000kr men de skrattar inte om jag får honom såld så kanske värt att prova. Dessutom finns det ju god prutningsmån om man lägger ut honom för det liksom.. och är det något jag vet så är det att hästmänniskor kan betala det mesta för extra utstrålning, vilket "S" ju har i massor.


Sjukt taskig bild på honom men hade ingen annan på min dator.. :) 

  


// Ida

Av Ida - 17 september 2013 07:00

Träningsvärk räcker inte som beskrivning på smärtan jag har i min kropp just nu. Har ont ÖVERALLT. Haha.. Blir nog kortare runda idag. Har till och med träningsvärk i underarmarns och magen. Och då ska vi inte ens prata om axlar och arsle.. Smäääärrta.

// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards