Alla inlägg den 27 september 2013

Av Ida - 27 september 2013 22:38

Som vanligt är det tungt och jobbigt just nu. Fått fram några leenden med syrran idag dock. Men aaa.. det är tungt. Den här helgen kommer vara sååå tung för mig känslomässigt att jag antagligen kommer vara så slut på måndag. Och det liksom tar så mkt energi av mig att hålla "dieten" och allting när jag mår såhär. För jag har ju ett matberoende. Många som ser överviktiga tänker ju kanske inte den tanken. Men för mig har det blivit ett beroende. När jag mår dåligt äter jag. När jag är glad äter jag. När jag är ledsen äter jag. Och nu när jag går igenom den tuffaste perioden i mitt liv någonsin så är jag mitt uppe i min viktnedgång och jag försöker vara stark. Vilket jag faktiskt varit idag. Inget godis eller något alls. Köpte en melon som jag åt av till Idol istället. 


Idag har jag jobbat och sedan fixat och trixat i stallet. Sedan ut på en snabb intervall runda med syrran på elljusspåret. Gick två varv (5 km) på 45 min. Försökte springa intervaller men jag fick ju håll på en gång. Fattar inte varför det inte ger med sig någon jävla gång. Konditionsmässigt och så orkar jag springa mer än jag gjorde, och jag försökte ignorera hållet och springa ändå. Stå ut. Men det går till en viss punkt och sedan går de fan inte längre. Gör så förbannat ont. Tycker ändå min kondis har blivit såååå hundra gånger bättre. 


Sedan hem och laga mat med syrran och så idol. Ikväll blir det att sova i mina enorma mjukisbyxor och en tjocktröja och under mitt duntäcke för är nedrans kallt. Jag som aldrig frös innan. Jag var en sån som kan gå i en tunn fleecetröja mitt i vintern och inte frysa. Men senaste året eller så har jag blivit sjukt känslig för fukt och så fort mina fötter blir minsta lilla fuktiga så kan jag frysa en hel dag sedan.. 


En bild från jobbet som jag försökte ladda upp tidigare men som inte ville då..


 


// Ida

Av Ida - 27 september 2013 10:29

Fredagsjobb på kontoret med jimmy jansson på spottan.. Min syster har inte alls samma glädje över det som jag. Men hon får stå ut. Han har faktiskt gjort några bra låtar, från första albumen. Faktiskt.

// Ida

[Bild]

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards