Alla inlägg den 3 september 2013

Av Ida - 3 september 2013 19:35

Idag har varit en väldigt påfrestande dag för mig. Rent psykiskt. Bara känt väldigt mkt press och stress senaste tiden med allt. Känner mig totalt utsliten och lite utbränd. Jobbet går tungt, viktnedgången går tungt, hästarna går tungt. Ansvar, ekonomi, upp på morgonen, stressklump, lite sömn, vikt. Allt allt allt, hela hela tiden. Aldrig något roligt, aldrig någon att prata med. Känns för tillfället bara som om jag vill släppa allting. Bara ligga i sängen i en vecka och let it all go. Igår hade jag min första smal-dag. Första dagen på år och dagar som jag faktiskt kände mig smal. Men idag har jag nog aldrig känt mig tjockare. Och vet inte ens varför. Köpte nya arbetsbyxor idag, två storlekar mindre än de jag köpte sist. Och två storlekar mindre t-shirtar och en huvtröja. Byxorna i storlek D108 (nuvarande byxorna är D112, hade innan viktnedgången D120). Tröjorna i storlek L och XL men som vanligt med arbetskläder är ju allt anpassat efter killar och jag har ju mina stora boobs som tar upp ganska mkt av tröjorna. 

Ivf känner jag mig totalt nedbruten idag, psykiskt. Ont i foten och knäet, eftersom jag använt fel skor när jag varit ute och gått. Mina gåskor gick ju sönder och tagit mig tid innan jag köpt nya. Vilket jag gjorde idag. Ett par Puma. Kostade saftiga 1500kr. Men som sagt, får ju ont om jag inte har rätt skor. 

Sedan ont i skallen eftersom ögonen fortfarande vägrar vänja sig vid de nya glasögonen på längre distanser. 

Och så sover jag lite. Pga stressklumpen i halsen äter jag medicin som gör att jag får väldigt svårt att sova. Men det är ju bara att välja liksom.. sova eller andas?? 


Till slut är det hästarna. Och ekonomin egentligen. Sparat ihop 50 000kr hitils i år för jag vet att det kommer komma stora kostnader nu i höst. Och jag har pengarna. Jag kommer klara mig. Ändå stressar jag upp mig.. kommer kosta två kastreringar (ca 3 000kr/styck), fyra hästtandläkarbesök (ca 1300 kr/styck), årets halm (ca 6-7 000kr), inridningen av "S" (ca 4-5 000kr/månad) och så ev måste vi köpa ett par uteboxar eftersom vi har fullt i stallet och årets föl kommer behöva en box så småning om. Sedan vet jag ju att när jag säljer de två hästar jag har till salu kommer det nästan vara 100 000kr tillsammans. Då ska i ju för sig päronen ha hälften av pengarna för den ena hästen men säg att jag får 70 000kr ungefär. 

Funderat mkt på vad jag ska göra med pengarna. Resa skulle jag vela göra. Funderar på att dra med syrran till USA eller nåt.. eller enkelt bara till Italien eller nåt. Eller så sparar jag dem för att kunna köpa ett eget litet hus någonstans. Men bara tanken på att bo själv gör mig ledsen. Venne om jag skulle palla det.. en hund kanske? Eller en bil. Kollat runt på cheva silverado eller ev. en saab 9-3. Drömmen vore dock en 50-tals pickis typ ford, cheva eller något. Men aa.. svårt att dra hästläp med en sån..


Kaloriräknandet idag har gått bra. Ätit totalt 605 kalorier idag. Kålsoppa med prinskorv till lunch, kycklingsallad till middag (liiiite pasta i). Åt även jordgubbar, men räknar som sagt inte bär, viss frukt och grönsaker. 

Ingen promenad blir det idag. Sjukt dåligt samvete för att jag inte går ut och går. Det är det jag menar med pressen på viktnedgången. Att det typ håller lite på att knäcka mig. Känner att jag MÅSTE vara under 600 kalorier/dag. Känner att jag MÅSTE gå ut och gå varje dag. Men idag sa syrran ifrån att hon tyckte jag skulle vila mitt knä eftersom jag haltat hela dagen. Men känner mig jättelat och grinig över det.. 


// Ida

Av Ida - 3 september 2013 12:09

På hästkliniken med syrrans minishettis. Sårskada, inte så allvarlig. Men som ska kollas upp.
Inte ätit något alls än idag så lär väl bli lunch framåt 3-tiden idag med. :)

// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards