Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Måndag 21/10-2013

Av Ida - 21 oktober 2013 16:15

In till stan och jobbade en snabbis imorse och bytte till vinterdäck. Sedan hem och jobba med papper hemifrån. Var riktigt jävla skit när jag kom till kontoret och hade typ inte sovit och haft en apjobbig helg då jag bara tänkt på F typ.. och så frågar farsan om jag vill hänga med honom till Älvsjö (F bor där) för att jobba. Och han såg väl på mig att jag var påväg att gråta, för han sa att jag inte behövde utan kunde jobba hemifrån med papper istället. Jag hatar ju att säga NEJ till honom om jobb och blev en väldigt jobbig situation, så är glad att han kunde läsa av mig. Men klart jag fick dåligt samvete efteråt. Men kändes som om jag hade så enormt mkt med att hålla ett hyfsat glatt humör på morgonen av att över huvud taget åka till jobbet, så åka till ett jobb bara några km från F kändes inte helt OK. 


Som sagt, känner att jag tagit ett steg tillbaka när det kommer till F. Känns som förut hade jag bara abstinens av att inte kunna prata med honom. Nu känns det mer som om det är dags att glömma honom, släppa honom. Gå vidare. Och det vill jag ju inte. Jag tycker ju fortfarande att det känns oavslutat och då är det svårare att släppa. Jag vill ha ett sista kapitel. Lite som att sluta läsa en bok när det bara är ett kapitel kvar bara för att det känns jobbigt att av sluta boken. Jag behöver avsluta boken. Jag vill avsluta boken. Jag vill titta honom i ögonen, hålla hans hand och få honom att förstå hur jävla mycket jag ångrar allting - utom att jag träffade honom, för det kommer jag aldrig ångra. Och få honom att kanske se saker och ting ur min synvinkel. Inte vinna tillbaka honom. Utan bara få honom att förstå. Förklara. Få skäll och höra vad han tycker och tänker. Få det avslutat. Skiljas som vänner. Eller ja.. se mig för den jag är och acceptera att jag gjorde ett misstag. Jag ber inte om en andra chans längre, bara någon form av förståelse. 


---


Suttit med hemsidor idag med. Till nya företaget. Går bra, men svårt med formuleringar och så.. jag som aldrig har svårt med det i vanliga fall.. nu ska jag ut i stallet och dona och sedan ut en promenad med "O". 


// Ida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 3 januari 2014 22:45

Känner mig lite allmänt less på den här bloggen eftersom jag vill inrikta mig lite mindre på att skriva om F nu. Inte för att jag känner mindre. Eller mår bättre, för det gör jag verkligen inte.. utan för att jag inte har något mer att tillägga. Har ...

Av Ida - 17 december 2013 08:44

Bilder från förra helgen som jag tog av hästarna och gården :) // Ida ...

Av Ida - 17 december 2013 08:40

Sååå trött. Upp kl fem för att kunna vara i stockholm och jobba vid sju. Ska bara flytta på en fläkt och peka vad de andra ska installera och vart. Sedan drar vi vidare till Borlänge. Och hoppas som fan att vi slipper sova där inatt och att jobbet gå...

Av Ida - 15 december 2013 15:57

Storkok denna söndag med. Kyckling a la jakob med fullkornspasta. Gjord på lättprodukter. Överdrivet gott? Ne. Men helt ok. Även köpt fisk som jag ska variera med i veckan. Känner mig matt i kroppen och beror väl främst på fullkorn som är det enda ja...

Av Ida - 14 december 2013 20:04

Officiell invägning på fredag morgonen. -0,5 kilo från min tidigare lägsta registrerade vikt. Har ju som sagt inte vägt mig så mkt senaste tiden. Morsan sa dock att hon tyckte det lät konstigt, för hon tyckte det såg ut som om jag hade gått ner mer. ...

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards