Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Ida - 26 oktober 2013 19:17

Spenderat dagen i stallet och i ridhuset. Varit iväg med "O" till ridhuset och hoppat lite. Blir så arg på mig själv som inte har kvar ridmusklerna liksom.. jag kan och vet hur man ska rida i huvudet men har liksom tappat musklerna och koordinationen och balansen för det. SUGER!!! Jag KAN ju. Jag vet det. Det stör mig. Men "O" är ju min lilla prins. Han är så snäll och duktig. Och han fick ett jättefint täcke som jag köpt till honom med hans namn på påvägen hem. Och syrran och mamma mobbade mig för han behövde det egentligen inte.. var bara jag som ville använda det. Och så har jag äntligen en häst som kan använda de fina transportskydden som jag köpte för flera år sedan men som hästarna vägrat gå i. Fina märkesskydd från Bucas som kostade runt 800 kr. "O" kan ha dem!! Jag som aldrig varit prylbög förut hade alltså en häst med totalt runt 2 000kr på sig, och då räknar jag inte ens in lädergrimman han hade.


Sedan hem bara för att upptäcka att vi måste byta golvet på transporten (kostade typ 10 000kr tydligen). Mamma klev nämligen genom golvet på sidan vi inte brukar ha någon häst på (tack och lov!!). Annars har liksom transporten varit jäkligt fresch och fin under hela tiden vi haft den men aa.. den är ju ändå 10 år nu. Så får se om vi kommer laga den eller byta in den mot en ny.

Övningslastade ivf åringen sedan (på sidan där golvet var fint) och gick super!! Direkt in och fint ut.


Har fyra bilar på gårdsplanen numera. Men om vecka så blire att vinka hej då till pickisen eftersom vi kommer byta företag och då vill ju de gamla företaget (tyvärr) ha tillbaka den.


Nissan navaran och släpet.

   


Den här får vi också vinka hej då till nästa vecka. Pappas företagsbil (navaran är ju min och syrrans). En volvo V70 från 2011.

 


Pappas nya företagsbil (tills vidare ivf). En opel vivaro. Och de sjukt fula fäljarna som kom med.

   


Och min och syrrans nya företagsbil. En bil som vi ägde förut, men sålda. Och nu har köpt tillbaka. Varit krockad flera gånger. Pappa blev ju påkörd ordentligt så hela ramen blev sne när han var nere i Göteborg för några år sedan. Sedan blev syrran påbackad i Gävle av en gubbe som hade lite väl bråttom och inte såg sig för. Sen fick vi en gång ett träd över den så var en bula i taket. Men allt är fixat nu.

 


// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards