Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Miss your fire

Av Ida - 14 oktober 2013 09:50

Börjar morgonen med tre dl vaniljyoghurt och en kopp kaffe. Svart. Dags att börja igen nu med kaloriräknandet nämligen. Gårdagen gav mig helt nya krafter. Något att kämpa för igen. Red min 4-åring och jag har lite fegat när det gäller honom tidigare. Har varit så rädd att jag ska förstöra honom så jag sitter som på nålar och tror han är en porslinshäst. Men grejen är den.. behandlar jag honom så så kommer han ju förbli som han är. Väldigt känslig för att man fladdrar i sadeln och så. Bara liksom att jag byter spöhand har han reagerat jättemkt på. Eller om man skjuter bak ena skänkeln lite för långt bak. Jag glömde lite i allt att jag ska forma mig efter honom och anpassa mig till allt han KAN reagera på, att jag behöver få vara mig själv som ryttare också. Mina lektioner med syrran har gett en del, men jag är inte en dressyrryttare. Visst ska man kunna rida dressyr med, man ska rida mer dressyr än hoppning även som hoppryttare. Men ibland behöver jag de där riktiga flängturerna. Jag är en flängryttare. Det finns en anledning till att min gamla tränare kallade mig för svenska Tina Lund. Jag tycker om att galoppera fort, skita i sitben och halvhalter, och hoppa. Och igår fick jag vara mig själv. Red "O" för första gången i galopp och hoppade några småhinder. Sedan travade jag ut en bit och skrittade av honom utomhus. Och för första gången kände jag inte att jag var rädd för att förstöra eller bara få vara mig själv. För första gången på väldigt länge kändes det som om jag var tillbaka på hans mammas rygg. Susande över åkrarna. Jag har inte känt det i honom förut, den där springglädjen som jag verkligen avgudar på hästar. Mamma sa det när jag satt av att "jag har nog inte sett dig le sådär stort på väldigt, väldigt länge". Jag var tillbaka där jag hörde hemma. Och så länge jag inte tappar några fler kilon så kommer jag inte kunna rida honom så mkt som jag vill. Så nu är det ta mig fan dags igen att börja jobba för det jag vill - ha kul med min pålle. Inte bli världsbäst eller hoppa höghus kanske - men bara ha kul. Det är ju de stunderna jag lever för och de stunderna jag sliter arslet av mig både när det kommer till hästarna i största allmänhet och min viktnedgång. Det är honom och "W" som jag sliter för. Varje dag när jag står i stallet och mockar eller är på jobbet, eller ens kliver upp på morgonen. Jag trodde jag gjorde allt det för något annat. För någon annan. Men det är för "O". Allt är för "O" och hans lillebror "W". Jag skiter i utställningsresultat och allt annat. Om jag bara får uppleva den känslan jag upplevde igår, som jag trodde för alltid hade försvunnit i och med att deras mor "J" inte går att rida på längre i och med hennes ålder, så räcker det perfekt för mig. 


Men för att jag ska kunna det så måste jag fortsätta kämpa med vikten. 

Pappa sa igår att "du får självklart göra som du vill när det kommer till vikten och så. Men det är ju synd om du ska sluta nu, du har ju gått ner en massa. Och på dig syns det ju faktiskt riktigt mycket. Du är ju nästan smal". Haha.. nu ska vi inte överdriva, även om jag börjar känna mig mkt smalare så har jag långt kvar. Men det ska fan gå. För "O" och "W". Mina två bebisar. 


Mina två vackra pojkar <3 De betyder allt för mig. De är allt. "O" är fyra-åringen. Den lite gulare hästen åt höger. Och sedan är det hans lillebror "W". 

 


Två nytagna bilder som jag tog på "W" igår. Han börjar tappa all fölpäls nu och under är han alldeles grå. Han kommer bli den som är gråast av dem alla tror jag. 

   

Om jag inte lagt upp den förut, vilket jag inte kommer ihåg om jag har, så är det en bild på mig påväg till jobbet för någon vecka sedan:

 


// Ida


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 3 januari 2014 22:45

Känner mig lite allmänt less på den här bloggen eftersom jag vill inrikta mig lite mindre på att skriva om F nu. Inte för att jag känner mindre. Eller mår bättre, för det gör jag verkligen inte.. utan för att jag inte har något mer att tillägga. Har ...

Av Ida - 17 december 2013 08:44

Bilder från förra helgen som jag tog av hästarna och gården :) // Ida ...

Av Ida - 17 december 2013 08:40

Sååå trött. Upp kl fem för att kunna vara i stockholm och jobba vid sju. Ska bara flytta på en fläkt och peka vad de andra ska installera och vart. Sedan drar vi vidare till Borlänge. Och hoppas som fan att vi slipper sova där inatt och att jobbet gå...

Av Ida - 15 december 2013 15:57

Storkok denna söndag med. Kyckling a la jakob med fullkornspasta. Gjord på lättprodukter. Överdrivet gott? Ne. Men helt ok. Även köpt fisk som jag ska variera med i veckan. Känner mig matt i kroppen och beror väl främst på fullkorn som är det enda ja...

Av Ida - 14 december 2013 20:04

Officiell invägning på fredag morgonen. -0,5 kilo från min tidigare lägsta registrerade vikt. Har ju som sagt inte vägt mig så mkt senaste tiden. Morsan sa dock att hon tyckte det lät konstigt, för hon tyckte det såg ut som om jag hade gått ner mer. ...

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards