Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Bildbomb 2

Av Ida - 29 november 2013 22:46

Bild 1) Lillprisen <3 "W"

Bild 2) "S"

Bild 3) "O" och "R"

Bild 4 och 5) Ett träd i hagen som jag jämt brukar ta bilder på typ.. :)



         


Bilder på fina "R" från i somras :) Han är som sagt 1 år gammal och hälften halvblod så därför han ser ut som han gör, den stackarn.. jag som hade hoppats på att det skulle bli mer ponny i honom.

     


Våran minishettis "V" som är ute på foder nu tillsammans med våran andra shettis. Dock så har vi nu bestämt oss för att sälja dem båda, till hon som har dem på foder. Skönt tycker jag.. två hästar mindre :) 

 


Fotograferar ju en hel del. Mest naturen och djuren dådå. Också några bilder från i somras som jag tagit:

        

   


Och så några på fina "M". Ett av mina avelsston :)

    


Första två bilderna är på "S" och den sista är på "O" och "R" från i somras:

     


Den mest underbara dagen i hela mitt liv, när "O" föddes. Hade kostat mig så många tårar och pengar och tid och år att få fram honom. Äntligen hade jag en avkomma efter mitt underbara sto "J". Hon fick ju först ett stoföl som inte överlevde + att det tog jättelång tid att få henne dräktig eftersom hon krånglade så mkt. Men så en underbar dag, närmare bestämt den 1 maj (18 dygn över tiden!!) klockan halv tre mitt på ljusa dagen medan vi höll på att stänga staket med både fyrhjuling och stereo igång, så dök han upp. Grät som en gris kan jag säga.. min alldeles egna "O". Idag är han inridning och fyller ju 5 hela år vid nyårsskiftet. Crazy. 

           


"O" bara en vecka gammal :)

     


Min vackra "O". Som jag nu har haft halva mitt liv typ. Och halva hennes. 12 år har vi hållit ihop hon och jag. Och innan dess var hon väl inte helt okänd heller, då kusinerna ägde henne innan jag tog över henne. Hon har funnits i familjen sedan hon var 4 år gammal, och nästa år (2 maj) fyller hon 23 år! Gamla damen. Vet att det låter klyschigt, men för mig är det på fullaste allvar - hon har varit min bästa kompis. När andra mobbades, när jag inte passade in, när livet gick/går tungt. Då har min terapi varit henne och en lång, snabb galopp ut i ingenstans. Nu rids hon ju inte längre, och jag saknar det som fan. Men istället får jag ju nöjet att rida omkring på hennes son, vilket kanske idag inte är samma sak, men som jag hoppas kommer bli samma sak. Så småning om. Hästarna betyder så mkt för mig, de har varit där för mig när ingen annan har det. De har inte dömt mig eller brytt sig om mina dramautbrott. De vänder en inte ryggen och de är en trogna. Helt enkelt, hästarna har varit mina bästa vänner. Hur klyschigt det än må vara..

   


// Ida





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 3 januari 2014 22:45

Känner mig lite allmänt less på den här bloggen eftersom jag vill inrikta mig lite mindre på att skriva om F nu. Inte för att jag känner mindre. Eller mår bättre, för det gör jag verkligen inte.. utan för att jag inte har något mer att tillägga. Har ...

Av Ida - 17 december 2013 08:44

Bilder från förra helgen som jag tog av hästarna och gården :) // Ida ...

Av Ida - 17 december 2013 08:40

Sååå trött. Upp kl fem för att kunna vara i stockholm och jobba vid sju. Ska bara flytta på en fläkt och peka vad de andra ska installera och vart. Sedan drar vi vidare till Borlänge. Och hoppas som fan att vi slipper sova där inatt och att jobbet gå...

Av Ida - 15 december 2013 15:57

Storkok denna söndag med. Kyckling a la jakob med fullkornspasta. Gjord på lättprodukter. Överdrivet gott? Ne. Men helt ok. Även köpt fisk som jag ska variera med i veckan. Känner mig matt i kroppen och beror väl främst på fullkorn som är det enda ja...

Av Ida - 14 december 2013 20:04

Officiell invägning på fredag morgonen. -0,5 kilo från min tidigare lägsta registrerade vikt. Har ju som sagt inte vägt mig så mkt senaste tiden. Morsan sa dock att hon tyckte det lät konstigt, för hon tyckte det såg ut som om jag hade gått ner mer. ...

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards