Alla inlägg den 6 november 2013

Av Ida - 6 november 2013 20:59

Orkar inte skriva så mkt idag. Trött som f-n. Hyfsad dag med syrran på jobbet. Kom hem, gladare än någonsin att jag varit duktig nog att förbereda mat till flera dagar framåt. Så tog en kycklingfile och värmde på. Curry, morötter, tomat, citron och majs förberedde jag. Sedan skulle jag koka fullkornsris till men tog sådan grönjävligt lång tid att det fick bli vanligt ris istället. Kalorimängden är ju densamma. Kokade riset tillsammans med solrosfrön. Sedan blandade jag ihop allt och blev sjukt bra. Och tog ingen tid heller.

Sedan har jag varit duktig att förbereda frukost till flera dagar framåt också. Jag är ju sådan fruktansvärt trött människa på morgonen så oftast sover jag för länge och hinner inte äta frukost. Ibland köper jag istället frukost inne i stan (250kalori-macka). Men är en väldigt simpel macka och den kostar relativt mkt om jag ska köpa varje morgon så täknte göra egna istället. En dubbelmacka med leverpastej, smördgåsgurka och sallad på. Så förberett det. Och i helgen siktar jag på ännu ett storkok för kommande veckan. Rullar ju på riktigt bra!!


 


// Ida

Presentation


Ida, 24 år. Bloggar om vardagen med hästarna, jobbet och min viktnedgång. Tankar, funderingar, känslor om livet och dess innehåll. Mest för att få ventilera någonstans själv. Om att hitta tillbaka efter ett liv av psykisk misshandel och nedtryckning.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards